بسته بندی حبوبات و خشکبار

حبوبات و خشکبار از مواد غذایی پر مصرف خانواده‌‌ها است که به صورت فله‌ و بسته‌ای در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از حبوبات و خشکبار بسته بندی شده استفاده کنند. به همین دلیل کارخانه‌ها اقدام به بسته بندی این اقلام می‌کنند. در کارخانه‌ها بسته بندی با استفاده از دستگاه‌های گوناگون با کاربری‌های متفاوت انجام می‌شود. این دستگاه سرعت و دقت بسته بندی را بیشتر می‌کند.


 

دستگاه بسته بندی حبوباتدستگاه بسته بندی خشکبار

 

 انواع دستگاه‌های بسته بندی خشکبار و حبوبات شامل موارد زیر است.


دستگاه بالابر

یکی از دستگاه‌هایی که در خطوط بسته بندی حبوبات و خشکبار استفاده می‌شود دستگاه بالابر است. این دستگاه تقریبا دو متر ارتفاع دارد. برای کارگران کار سختی است که بخواهند گونی‌های حبوبات را تا ارتفاع دو متری بالا ببرند تا در مخزن دستگاه حبوبات بریزند به همین دلیل از دستگاه بالابر استفاده می‌شود. نحوه‌ی کار این دستگاه به این صورت است که یک نوار نقاله حبوبات را به سمت مخزن هدایت می‌کند. بالابر کاسه‌ای و بالابر زد انواع مختلف بالابر هستند.

 

دستگاه بالابر مورب حبوبات و خشکباردستگاه بالابر طرح Z حبوبات و خشکبار

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی عکس ها کلیک کنید.


دستگاه بوجاری

یک دستگاه بسته بندی دیگر که در کارخانه‌های بسته بندی خشکبار و حبوبات استفاده می‌شود دستگاه بوجاری است. به فرایند جدا کردن خاک و برگ و ناخالصی‌های حبوبات بوجار کردن گفته می‌شود. دستگاه بوجاری به وسیله‌ی فشار هوا و حرکات مکانیکی گرد و غبار و ناخالصی‌های همراه با حبوبات را از آن جدا می‌کند.

 فن‌هایی که داخل این دستگاه تعبیه شده این کار را انجام می‌دهند و حبوبات را برای بسته بندی در مراحل بعدی می‌فرستد. دستگاه بوجاری حبوبات و خشکبار را در یک مرحله تمیز نمی‌کند و برای اطمینان از تمیز شدن این کار را در 4 مرحله انجام می‌دهد.

 

دستگاه بوجاری حبوبات و خشکبار

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی عکس ها کلیک کنید.


نوار دستچین

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که برای بسته بندی حبوبات از آن استفاده می‌شود نوار دستچین است. در این دستگاه ناخالصی‌ها و شن و ماسه‌ای که از مرحله‌ی بوجاری باقی مانده جدا می‌شود. عملکرد دستگاه به این صورت است که از مخزن ویبره حبوبات یا خشکبار روی نوار ریخته می‌شود و نیروی انسانی که در کنار دستگاه قرار دارد این فرصت را دارد که حبوبات را تمیز کند. برای اینکه کار نیروی انسانی سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام شود یک لامپ مهتابی بالای دستگاه نصب شده است.

 

دستگاه نوار دستچین حبوبات و خشکبار

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی عکس ها کلیک کنید.

 


دستگاه پولیش حبوبات

یکی از ماشین آلات پرفروش برای بسته بندی حبوبات دستگاه پولیش است. آخرین مرحله از تمیز کردن و بسته بندی حبوبات با این دستگاه انجام می‌شود. در واقع در این مرحله ضمن جدا کردن گرد و غبار حبوبات براق و تمیز می‌شود و جلوه و ظاهر بهتری می‌گیرد. برای بسته بندی خشکبار هم ا دستگاه پولیش استفاده می‌شود و موجب براق شدن خشکبار و جلب رضایت مصرف کننده می‌شود.

 استفاده از دستگاه پولیش برای بسته بندی حبوبات و خشکبار در نگهداری محصولات هم تاثیر زیادی دارد. زیرا آلودگی به داخل بسته منتقل نمی‌شود.

 

دستگاه پولیش حبوبات و خشکبار

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی عکس ها کلیک کنید.


دستگاه بسته بندی حجمی

دستگاه بسته بندی حجمی برای بسته بندی خشکبار وحبوبات استفاده می‌شود و کاملا اتوماتیک است. قطعاً بسته بندی حبوبات با نیروی انسانی کاری پر زحمت و وقت گیر است. اما با استفاده از دستگاه حجمی بدون خطا و به سرعت حبوبات بسته بندی می‌شود. زیرا وزن کشی با استفاده از پیمانه انجام می‌شود.

عملکرد دستگاه به این صورت است که حبوبات یا خشکبار با دستگاه بالابر داخل مخزن دستگاه بسته بندی ریخته می‌شود و بعد از وزن کشی با پیمانه داخل کیسه‌ها بسته بندی می‌شود.

 

دستگاه بسته بندی حجمی حبوبات و خشکبار

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی عکس ها کلیک کنید.


دستگاه بسته بندی دو یا چهار توزین

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که برای بسته بندی و وزن کردن حبوبات مورد استفاده قرار می‌گیرد دستگاه بسته بندی توزینی است. این دستگاه حبوبات را به صورت دقیق وزن می‌کند و آن را در حجم و بسته‌های مورد نظر تحویل می‌دهد.

دستگاه‌های بسته بندی توزینی انواع دو یا چهار دارد. هر چقدر تعداد توزین‌ها بیشتر باشد سرعت بسته بندی هم بیشتر می‌شود. یعنی دستگاه‌های توزینی 4 همانطور که از نام آن پیداست سرعت بیشتری نسبت به دستگاه‌های توزینی دو دارد. البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که دقت دستگاه بسته بندی توزینی نسبت به دستگاه‌های حجمی بیشتر است.

 

دستگاه بسته بندی دو توزین حبوبات و خشکباردستگاه بسته بندی چهار توزین حبوبات و خشکبار

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی عکس ها کلیک کنید.

 


ممنون که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. برای مشاوره تخصصی رایگان و استعلام قیمت انواع دستگاه های بسته بندی و راه اندازی خطوط تولید، با کارشناسان ما، تماس بگیرید.

 

همین حالا روی شماره های زیر کلیک کنید و سئوالات خود را بپرسید :

0690 - 495 - 0912     و     1759 - 015 - 0912


موفق و پیروز باشید.

« آریا صنعت البرز » طراح، سازنده و صادر کننده انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی، دارویی و شیمیایی